Powiedz jak możemy Ci pomóc

InServices.pl

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

Kompletny Menedżer - klucz do sukcesu przedsiębiorstwa

Autor: InServices.pl, publikacja: 2016-11-09

W dzisiejszych czasach, porównując pojęcie „menedżer” do osoby, która jest odpowiedzialna za zarządzanie pracownikami bądź firmą, w rezultacie widzimy, że definicja tego słowa jest znaczeniowo bogatsza i szersza. Współczesny menedżer musi łączyć w sobie cechy stratega i analityka, jak również dobrego psychologa i motywatora. Jest to jedno z najważniejszych stanowisk w firmie, które wymaga od zajmującej je osoby dużego zaangażowania oraz obarczone jest dużą odpowiedzialnością. Wybór odpowiedniej osoby na to stanowisko jest jednym z kluczowych elementów sukcesu firmy.

Zdjęcie nr 1

Rola menedżerów w firmie

Podstawowym zadaniem menedżerów jest realizacja procesu zarządzania, czyli m.in. podejmowania decyzji, planowania i organizowania.

Menedżerów można również podzielić ze względu na zakres wykonywanych czynności i obszar odpowiedzialności:

  1. Menedżerowie najwyższego szczebla, odpowiedzialni za funkcjonowanie całego przedsiębiorstwa, np. prezesi, dyrektorzy generalni.
  2. Menedżerowie średniego szczebla, tj. kierownicy odpowiadający za powierzony im obszar do zarządzania, np. kierownik magazynu, kadr lub działu reklamy.

Kierunek zarządzanie jest jednym z najczęściej wybieranych przez studentów w ostatnich latach. Coraz popularniejsze są także studia MBA, które kształcą profesjonalnych menedżerów. Obszerna wiedza teoretyczna może jednak nie wystarczyć do sprawnego kierowania zespołem. Dobry menedżer musi łączyć w sobie cechy nie tylko ekonomisty i kierownika, ale również psychologa umiejącego dotrzeć do podwładnych i natchnąć ich do działania oraz zbudować odpowiednie relacje w zespole.

Kluczowe wymagania względem menedżerów:

  • Doskonała organizacja czasu własnego oraz innych. Wpływa ona na zwiększenie skuteczności działania firmy.
  • Posiadanie wizji przyszłego rozwoju przedsiębiorstwa, jak również pomysłu na to, jak ten cel urzeczywistnić. Niezbędna jest również zdolność przewidywania przyszłych wydarzeń.
  • Zaangażowanie w proces rekrutacyjny nowych pracowników, jak i poświęcenie im odpowiedniej ilości czasu w pierwszych dniach ich pracy.
  • Umiejętność komunikacji z ludźmi oraz wydawania konkretnych, zrozumiałych poleceń.
  • Empatia względem pracowników, traktowanie ich z szacunkiem. Zdolność do rozwiązywania konfliktów.
  • Łatwość motywowania podwładnych, zachęcanie ich do zwiększenia zaangażowania w realizację celów firmy.
  • Uczciwa ocena pracy pracowników. Chwalenie za dobrze wykonaną pracę oraz konstruktywna krytyka w przypadku zastrzeżeń co do pracy danej osoby. Bardzo ważne jest ciągłe kontrolowanie postępu prac.
  • Podejmowanie właściwych / skutecznych decyzji pod presją czasu.
  • Umiejętność kreatywnego wykorzystania wiedzy własnej i zespołu.

Wady i zalety zawodu menedżera

Wady:

  • Duża odpowiedzialność nie tylko za siebie, ale też za osoby podwładne, a niekiedy za całą firmę.
  • Specyfika pracy menedżera wymaga często nienormowanych godzin pracy, bardzo często menedżerowie są w pracy cały czas.
  • Duża konkurencja na tego typu stanowiskach.

Zalety:

  • Możliwość ciągłego rozwoju zawodowego.
  • Wiele wyzwań, możliwość realizacji marzeń.
  • Częste podróże.
  • Wysokie zarobki.


Opracowano:
Grzegorz Szafrański
InServices.pl

Szkolenia menedżerskie - komu zlecić?

Poniżej przedstawiamy ranking 2 321 Specjalistów od Szkoleń z Zarządzania najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych: